Satysfakcja klientów nie tylko przekłada się na wyższą sprzedaż, ale i korzystnie wpływa na wizerunek całej firmy. Podpowiadamy, z jakich narzędzi można skorzystać, aby upewnić się, że zadowolenie ze świadczonych przez nas usług pozostaje na wysokim poziomie.
Ankiety online
Jednym z najskuteczniejszych, a zarazem najłatwiejszych w implementacji sposobów na pozyskanie informacji o zadowoleniu klientów są ankiety online. Wykorzystując odpowiednie oprogramowanie jesteśmy w stanie bez trudu tworzyć nawet bardzo złożone kwestionariusze, a następnie podsyłać je do wypełnienia osobom, które skorzystały już z naszych usług.
Tego rodzaju aplikacja do monitorowania opinii klientów nie musi być nawet zainstalowana na naszym serwerze (choć oczywiście może, jeśli nam na tym zależy), korzystając z infrastruktury firmy, która nam ją dostarczyła. Dostęp do edycji i tworzenia nowych ankiet możliwy jest wtedy za pośrednictwem przeglądarki internetowej, a gotowe kwestionariusze możemy podsyłać klientom na wiele różnych sposobów.
Sposoby ankietowania
Jednym z nich może być na przykład wyświetlenie prośby o wypełnienie ankiety zalogowanemu w naszym sklepie internetowym użytkownikowi. Równie często spotyka się także inne rozwiązanie, polegające na rozesłaniu do klientów emaili, zawierających odnośniki do kwestionariuszy stworzonych za pomocą oprogramowania do monitorowania jakości obsługi. Należy przy tym pamiętać, iż odsetek osób, które wypełnią przygotowaną przez nas ankietę będzie stosunkowo niewielki.
Nie powinniśmy się tym zrażać, ponieważ internauci z reguły niechętnie do nich podchodzą. Uzyskane w ten sposób dane są jednak dla nas bardzo cenne, a ponadto jesteśmy w stanie podjąć pewne kroki, aby zachęcić klientów do ich wypełniania. Możemy choćby zaoferować im drobne korzyści, na przykład w postaci kodów rabatowych do wykorzystania w naszym sklepie.
Wnioski z ankietyzacji
Wyniki ankiet obsługiwanych przez aplikację do monitorowania opinii klientów dostarczają nam mnóstwo informacji o osobach korzystających z naszych usług. Na ich podstawie potrafimy z jednej strony określić mocne i słabe elementy naszego biznesu, z drugiej zaś wolno nam je wykorzystać do bardziej zaawansowanych analiz, opartych o dane zebrane na przestrzeni kilku lub kilkunastu miesięcy.
Oprogramowanie do monitorowania jakości obsługi potrafi nawet niekiedy samodzielnie przygotowywać dla nas odpowiednie raporty, jak również pozwolić na łatwe wyeksportowanie zebranych informacji do pliku w określonym przez nas formacie oraz rozszerzeniu.