Badania statystyczne, to nasze codzienne zajęcie, wobec czego możemy w tej kwestii powiedzieć wyjątkowo dużo. Przede wszystkim trzeba tutaj zaznaczyć, iż badania statystyczne, to jeden z najważniejszych rodzajów badań przeprowadzanych przez większość agencji badawczych. Ten typ badania, ma za zadanie określenie zachowania się zjawisk masowych, co nadaje się do zastosowania przede wszystkim w biznesie na dość dużą skalę, czyli we wszystkich tych przedsiębiorstwach, które swoje usługi, bądź też produkty, kierują do bardzo dużych liczb klientów.
Przeprowadzając systematyczne badania statystyczne, można dość precyzyjnie określić rozkład poszczególnych zachowań w całej zbiorowości statystycznej, na podstawie jej niewielkiego wycinka. Aby jednak badanie statystyczne, mogło być wykonane poprawnie, w pierwszej kolejności musimy poprawnie ustalić pytania, na jakie chcemy poznać odpowiedzi w wyniku badania, przez co też, kwestia przygotowania badania statystycznego, odgrywa tutaj także bardzo ważną rolę. Następnym krokiem będzie poprawny dobór narzędzi, oraz technologii badania, bowiem możemy tutaj prowadzić badania pełne oraz częściowe. Ostatecznie można nawet powiedzieć, iż badania statystyczne, to swego rodzaju element badania rynku, podczas którego, poznanie dokładnego zapatrywania się poszczególnych grup klientów na dane produkty bądź też usługi, stanowi niezmiernie istotny aspekt, wpływający na poprawności badania rynku.
Reasumując, należy tutaj powiedzieć, iż zarówno badania rynku, jaki i wszelkiego rodzaju badania statystyczne, to bardzo ważne procesy we współczesnym prowadzeniu biznesu, wobec czego, należy w miarę możliwości korzystać z tych nowoczesnych rozwiązań w celu stałego usprawniania zarządzania przedsiębiorstwem.