Działając na rynku od 15 lat specjaliści Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, opracowali autorski, specjalistyczny model prowadzenia badań marketingowych. Harmonogram eksploracji przebiega w oparciu o sprawdzony proces badań jakościowych i ilościowych.
Badania jakościowe i ilościowe
- Wywiady IDI, służące pozyskaniu indywidualnych opinii na temat badanego zjawiska,
- Wywiady FGI, których celem jest weryfikacja danych uzyskanych w trakcie I etapu badań,
- W razie potrzeby specjaliści BioStat® uzupełniają dane pozyskane w badaniach jakościowych o informacje z badań ilościowych typu CATI lub CLT.
Badania marketingowe o charakterze ilościowym pozwalają przedstawić dane w sposób liczbowy, można je skwantyfikować na szerszą grupę docelową związaną z badaną usługą, produktem lub zjawiskiem.
Cel badań marketingowych
Ciągła obserwacja trendów rynkowych, zainteresowanie zapotrzebowaniem klientów na produkty i usługi, modelowanie elastycznością cenową produktów i usług w stosunku do aktualnej sytuacji gospodarczej społeczeństwa i branży wymaga odpowiedniego typu badań i narzędzi. Badania marketingowe są odpowiedzią na wiele pytań właścicieli dużych i małych firm oraz instytucji, które oczekują prężnego rozwoju w branży oraz uzyskania silnej pozycji na rynku.
Oferta w zakresie badań marketingowych dotyczy szeroko zakrojonych eksploracji związanych opiniami konsumentów, dotyczących produktów i usług w Twojej firmie:
- Konceptów i prototypów nowych produktów,
- Idei dotyczących nowych reklam i opakowań (typu storyboard i stilomatiki),
- Pomiarów obecności produktów w mediach (także w mediach społecznościowych),
- Badań segmentacyjnych,
- Określania świadomości marki wśród konsumentów,
- Ilościowych badań sensorycznych,
- Weryfikacji reakcji na kampanie reklamowe.
Podczas indywidualnych wywiadów z przedstawicielami grupy docelowej, koordynatorzy BioStat® przeprowadzają rzetelnie badania marketingowe, dobierają respondentów ze szczególnym uwzględnieniem m.in.:
- Płci, wieku, wykształcenia,
- Miejsca zamieszkania,
- Stylu życia,
- Doświadczeń zakupowych oraz preferencji w wyborze towarów,
- Cech społeczno-psychologicznych respondentów.
Doskonałe narzędzia badawcze w rękach ekspertów
Badania marketingowe są realizowane w oparciu o doświadczenie zdobyte w trakcie prowadzenia projektów dla wielu firm z branży FMCG oraz medyczno-farmaceutycznej. Koordynatorzy badań są biegli we wszystkich etapach prowadzenia badań:
- Przygotowania narzędzia badawczego,
- Opracowania scenariusza badań,
- Realizacji eksploracji na dwóch etapach badań jakościowych,
- Rzetelnej analizy zebranego materiału i przygotowania raportu z badań.
Prowadzenie przedsiębiorstwa i wdrażanie planów marketingowych na podstawie danych zdobytych w trakcie badań, pozwoli odpowiedzieć na najważniejsze potrzeby konsumentów. Stała kontrola rynku oraz analiza efektów z przeprowadzonych akcji promocyjnych i modyfikacji cen da możliwość weryfikacji skuteczności prowadzonych działań.
Wysoka potrzeba badań marketingowych
Prowadzenie wywiadów w sferze badań marketingowych pozwala uzyskać wiele informacji przydatnych właścicielom małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Dane pozyskane ze strony konsumentów – odbiorców produktów i usług umożliwiają weryfikację własnych spostrzeżeń na temat kondycji firmy i rozpoznawalności marki.
Korzystaj z wyników zdobytych badań, aby rozwijać swoją firmę. Skontaktuj się z nami, aby zdobyć szczegółowe informacje dotyczące badań marketingowych!