Oprogramowanie do monitorowania jakości obsługi klientów

Satysfakcja klientów nie tylko przekłada się na wyższą sprzedaż, ale i korzystnie wpływa na wizerunek całej firmy. Podpowiadamy, z jakich narzędzi można skorzystać, aby upewnić się, że zadowolenie ze świadczonych przez nas usług pozostaje na wysokim poziomie.

Ankiety online

Jednym z najskuteczniejszych, a zarazem najłatwiejszych w implementacji sposobów na pozyskanie informacji o zadowoleniu klientów są ankiety online. Wykorzystując odpowiednie oprogramowanie jesteśmy w stanie bez trudu tworzyć nawet bardzo złożone kwestionariusze, a następnie podsyłać je do wypełnienia osobom, które skorzystały już z naszych usług.

Tego rodzaju aplikacja do monitorowania opinii klientów nie musi być nawet zainstalowana na naszym serwerze (choć oczywiście może, jeśli nam na tym zależy), korzystając z infrastruktury firmy, która nam ją dostarczyła. Dostęp do edycji i tworzenia nowych ankiet możliwy jest wtedy za pośrednictwem przeglądarki internetowej, a gotowe kwestionariusze możemy podsyłać klientom na wiele różnych sposobów.

Sposoby ankietowania

Jednym z nich może być na przykład wyświetlenie prośby o wypełnienie ankiety zalogowanemu w naszym sklepie internetowym użytkownikowi. Równie często spotyka się także inne rozwiązanie, polegające na rozesłaniu do klientów emaili, zawierających odnośniki do kwestionariuszy stworzonych za pomocą oprogramowania do monitorowania jakości obsługi. Należy przy tym pamiętać, iż odsetek osób, które wypełnią przygotowaną przez nas ankietę będzie stosunkowo niewielki.

Nie powinniśmy się tym zrażać, ponieważ internauci z reguły niechętnie do nich podchodzą. Uzyskane w ten sposób dane są jednak dla nas bardzo cenne, a ponadto jesteśmy w stanie podjąć pewne kroki, aby zachęcić klientów do ich wypełniania. Możemy choćby zaoferować im drobne korzyści, na przykład w postaci kodów rabatowych do wykorzystania w naszym sklepie.

Wnioski z ankietyzacji

Wyniki ankiet obsługiwanych przez aplikację do monitorowania opinii klientów dostarczają nam mnóstwo informacji o osobach korzystających z naszych usług. Na ich podstawie potrafimy z jednej strony określić mocne i słabe elementy naszego biznesu, z drugiej zaś wolno nam je wykorzystać do bardziej zaawansowanych analiz, opartych o dane zebrane na przestrzeni kilku lub kilkunastu miesięcy.

Oprogramowanie do monitorowania jakości obsługi potrafi nawet niekiedy samodzielnie przygotowywać dla nas odpowiednie raporty, jak również pozwolić na łatwe wyeksportowanie zebranych informacji do pliku w określonym przez nas formacie oraz rozszerzeniu.

Płatne ankiety skutecznym sposobem na dorabianie

Istnieje wiele sposobów na skuteczne dorabianie bez wychodzenia z domu, a jednym z nich, coraz popularniejszym w ostatnim czasie, są właśnie płatne ankiety. Coraz więcej osób zajmuje się wypełnianiem płatnych ankiet, więc warto się im przyjrzeć i dowiedzieć się, w jaki sposób taki proceder w ogóle działa. Bardzo możliwe, że czytelnik tego artykułu skieruje swoje kolejne internetowe kroki w miejsce, gdzie możliwe jest zarejestrowanie się w programie wypełniania ankiet i zarabiania na tym.

Zarejestruj się

Wszystko zaczyna się od rejestracji. Płatne ankiety prowadzone są przez zespoły badawcze, które po prostu chcą uzyskać informacje z rynku. Typowe ankiety tego rodzaju są zdecydowanie zbyt skomplikowane, by można było po prostu zaczepić kogoś na ulicy lub zadzwonić do kogoś i oczekiwać, że poświęci on co najmniej kwadrans swojego czasu. Konieczne jest uzyskanie dojścia do osób, które za odpowiednią opłatą zgodzą się swój czas poświecić.

Nie mogą to być oczywiście zupełnie przypadkowe osoby i stąd portale, które takie osoby gromadzą. Zazwyczaj w takim portalu zakłada się normalne konto, jak w portalach społecznościowych, wypełnia się na metryczkę i czeka się na zaproszenie do badań, czyli do wypełniania ankiet. Nie ma tutaj nic skomplikowanego. Ważne jest jednak to, by osoba wypełniająca ankiety była realna i by prowadzący badanie mógł na niej polegać.

Strona techniczna

Wielką zaletą tego sposobu na zarabianie jest dobre zorganizowanie procederu od strony technicznej. Zarabianie na ankietach rozpoczyna się poprzez klikniecie w link przesłany przez instytucją prowadzącą badania. Zostajemy wtedy przeniesieni do strony internetowej, gdzie prowadzone jest badanie i gdzie zaprezentowana jest ankieta. Najlepiej jest korzystać z komputera, ale telefon czy tablet też zupełności wystarczają.

Trochę bardziej skomplikowana jest kwestia wynagradzania za wypełnianie ankiet. Nie otrzymuje się bezpośrednio pieniędzy za każdą ankietę, ale raczej punkty na swoje konto, które po uzyskaniu odpowiedniej ilości można zamienić na gotówkę otrzymywaną przelewem na nasze konto. Nie jest to oczywiście bardzo skomplikowany mechanizm, ale mimo wszystko mamy do czynienia z utrudnieniem życia wypełniającemu ankiety.

Kwalifikacje

Co bardzo istotne, nie ma potrzeby posiadania określonych kwalifikacji. Najczęściej w ogóle nie jesteśmy pytani o nie, ponieważ nie są one nikomu do niczego potrzebne. Mając pieniądze i kupując rzeczy, jesteśmy elementami rynku, a ankiety mają na celu badanie właśnie takich osób jak my.

Aplikacje dedykowane, czyli rozwiązanie skrojone na miarę

binary-2450152_960_720Kiedy rozpoczyna się jakąkolwiek działalność gospodarczą wymagającą wsparcia informatycznego, aplikacje dedykowane raczej nie zaprzątają głowy przedsiębiorcy, laboranta, badacza czy kogokolwiek innego, kto korzysta z profesjonalnych narzędzi informatycznych. W zupełności starczają bowiem tak zwane narzędzia uniwersalne, których na rynku jest cała masa. Taka sytuacja nie trwa jednak zbyt długo.

W miarę rozrostu danej firmy i specjalizacji naszych działań zaczyna się okazywać, że uniwersalne narzędzia nie posiadają wszystkich funkcji, których potrzebuje nasza organizacja, a obecne funkcje nie są odpowiednio zoptymalizowane. Jedynym sensownym rozwiązaniem staje się zdobycie aplikacji dedykowanych.

Wszyscy korzystają

Odpowiednie wsparcie informatyczne oznacza często różnicę pomiędzy sukcesem i porażką. Wymagane jest ono w praktycznie wszystkich dziedzinach działania organizacji. Można tutaj wymienić dla przykładu chociażby:

  • budżetowanie i controlling;
  • zarządzenie obiegiem dokumentów;
  • prowadzenie rachunkowości i księgowości;
  • zarządzanie kadrami;
  • logistykę;
  • zarządzanie magazynem i wiele innych.

Można też śmiało wysunąć tezę, że praktycznie wszystkie branże w różnych sytuacjach mogą korzystać z takich aplikacji dedykowanych. Są powszechne między innymi w:

  • branży chemicznej;
  • medycynie;
  • sprzedaży detalicznej;
  • budownictwie;
  • gastronomii;
  • hotelarstwie.

Nie ma w zasadzie branży, która nie wymagałaby tworzenia aplikacji skrojonych na miarę.

Idealne dopasowanie do organizacji

Największą zaletą tego typu narzędzi jest to, że nie starają się przewidywać sposobu, w jaki dana firma czy organizacja prowadzi swoją działalność, ale są budowane dokładnie w odpowiedzi na realne zjawiska zachodzące w firmie.

Aplikacje dedykowane mogą mieć różny charakter szczegółowy. Czasami firmy zlecają narzędzie do wykonania jednej konkretnej czynności. Częściej jednak chodzi o to, by organizacja otrzymała kompleksowe narzędzi informatyczne do wpierania całości swojej działalności. Budowanie takiego narzędzi zazwyczaj przebiega powoli.

Wdrażana jest współpraca pomiędzy specjalistami z branży informatycznej oraz organizacją. W ramach tej współpracy najpierw budowane jest narzędzie realizujące jedną funkcję i kiedy zostaje wdrożone, rozbudowywane jest o kolejną funkcję. Trwa nieustannie proces polegający na:

  1. badaniu potrzeb;
  2. projektowaniu narzędzi;
  3. wdrażaniu narzędzi;
  4. ewaluacji działania narzędzi.

Dedykowane rozwiązania informatyczne rozwijają się potem razem z konkretną organizacją.

Agencja badawcza: wsparcie dla Twojej firmy

 

Oferta agencji badawczych

 

Wiele firm nie jest w stanie funkcjonować bez wsparcia agencji badawczych. Współpraca z nimi może zwiększyć sprzedaż, pomóc zoptymalizować produkcję czy przygotować trafną analizę rynku lub konkurencji.

O agencji i jej usługach

Agencje badawcze to rodzaj przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w zbieraniu i przetwarzaniu dużych zbiorów danych, mających istotne znaczenie dla funkcjonowania innych firm. Do jej obowiązków należy zajmowanie się takimi zadaniami, jak między innymi:

– badania rynku

– badania konkurencji

– badania marketingowe

– badanie zachowań konsumenckich

Przykładowe projekty

Analizy rynku to dość powszechny rodzaj projektów realizowanych przez agencje badawcze i zarazem bardzo ważny dla wielu firm – począwszy od tych niewielkich, po warte miliony złotych korporacje. Umożliwia ona efektywne rozeznanie się w danej branży, określenie jej potencjału czy poznanie głównych graczy na rynku. Oczywiście analiza tego typu stworzona przez wyspecjalizowaną agencję jest znacznie bardziej dogłębna i szczegółowa niż dokument przygotowany na własną rękę. Jeśli wstępne rozpoznanie rynku wypadło pomyślnie, to kolejnym krokiem jest naturalnie przeprowadzenie szerszej analizy konkurencji. Również i tym razem nieocenione okaże się wsparcie agencji, której doświadczony zespół w krótkim czasie będzie w stanie przygotować szczegółowy raport, obejmujący każdy istotny aspekt badanych przedsiębiorstw.

Jeśli nie interesuje nas ekspansja na nowe rynki, ale posiadamy sprawdzony i chętnie kupowany produkt, to współpraca z agencją może pomóc nam w dalszym zwiększaniu jego sprzedaży. Profesjonalnie przeprowadzone badania wśród konsumentów pomogą naszym towarom jeszcze lepiej trafiać w ich oczekiwania. Analizy marketingowe mogą natomiast pomóc zaoszczędzić sporo pieniędzy przy zlecaniu działań reklamowych, umożliwiając zwiększenie ich efektywności.

Częścią zaplecza, jakim dysponuje każda większa agencja badawcza jest sieć ankieterów. Wykorzystanie ich pracy w kontekście marketingowym może polegać na badaniach wizerunku marki będącej własnością naszego przedsiębiorstwa. Wiedza na temat tego, jakie zdanie mają o niej klienci może bez wątpienia posłużyć do zwiększenia sprzedaży poprzez bardziej precyzyjne dopasowanie oferty.

Projekty indywidualne

Dobrą agencję zbierającą i przetwarzającą dane można poznać między innymi po możliwości zlecenia jej bardzo zindywidualizowanych, nieszablonowych projektów. Jeśli posiadamy jakiś nietypowy problem z dziedziny, w jakiej specjalizuje się tego typu firma, to zawsze warto spróbować złożyć stosowne zapytanie.