Wiele firm nie jest w stanie funkcjonować bez wsparcia agencji badawczych. Współpraca z nimi może zwiększyć sprzedaż, pomóc zoptymalizować produkcję czy przygotować trafną analizę rynku lub konkurencji.
O agencji i jej usługach
Agencje badawcze to rodzaj przedsiębiorstw wyspecjalizowanych w zbieraniu i przetwarzaniu dużych zbiorów danych, mających istotne znaczenie dla funkcjonowania innych firm. Do jej obowiązków należy zajmowanie się takimi zadaniami, jak między innymi:
– badania rynku
– badania konkurencji
– badania marketingowe
– badanie zachowań konsumenckich
Przykładowe projekty
Analizy rynku to dość powszechny rodzaj projektów realizowanych przez agencje badawcze i zarazem bardzo ważny dla wielu firm – począwszy od tych niewielkich, po warte miliony złotych korporacje. Umożliwia ona efektywne rozeznanie się w danej branży, określenie jej potencjału czy poznanie głównych graczy na rynku. Oczywiście analiza tego typu stworzona przez wyspecjalizowaną agencję jest znacznie bardziej dogłębna i szczegółowa niż dokument przygotowany na własną rękę. Jeśli wstępne rozpoznanie rynku wypadło pomyślnie, to kolejnym krokiem jest naturalnie przeprowadzenie szerszej analizy konkurencji. Również i tym razem nieocenione okaże się wsparcie agencji, której doświadczony zespół w krótkim czasie będzie w stanie przygotować szczegółowy raport, obejmujący każdy istotny aspekt badanych przedsiębiorstw.
Jeśli nie interesuje nas ekspansja na nowe rynki, ale posiadamy sprawdzony i chętnie kupowany produkt, to współpraca z agencją może pomóc nam w dalszym zwiększaniu jego sprzedaży. Profesjonalnie przeprowadzone badania wśród konsumentów pomogą naszym towarom jeszcze lepiej trafiać w ich oczekiwania. Analizy marketingowe mogą natomiast pomóc zaoszczędzić sporo pieniędzy przy zlecaniu działań reklamowych, umożliwiając zwiększenie ich efektywności.
Częścią zaplecza, jakim dysponuje każda większa agencja badawcza jest sieć ankieterów. Wykorzystanie ich pracy w kontekście marketingowym może polegać na badaniach wizerunku marki będącej własnością naszego przedsiębiorstwa. Wiedza na temat tego, jakie zdanie mają o niej klienci może bez wątpienia posłużyć do zwiększenia sprzedaży poprzez bardziej precyzyjne dopasowanie oferty.
Projekty indywidualne
Dobrą agencję zbierającą i przetwarzającą dane można poznać między innymi po możliwości zlecenia jej bardzo zindywidualizowanych, nieszablonowych projektów. Jeśli posiadamy jakiś nietypowy problem z dziedziny, w jakiej specjalizuje się tego typu firma, to zawsze warto spróbować złożyć stosowne zapytanie.