Wydajesz ogromne pieniądze na realizację kampanii promocyjnej, lecz w dalszym ciągu nie zauważasz jakichkolwiek efektów? Odnosisz wrażenie, że to konkurencja z każdym miesiącem zyskuje? Dowiedz się zatem, jakie są tego przyczyny. Zrób to jak najszybciej, gdyż skutki obecnego kryzysu mogą okazać się nieodwracalne.

Dlaczego warto pozyskiwać opinie od klientów?

Czy zdajesz sobie chociażby z sprawę z tego, że niezadowolony klient nie tylko odchodzi do konkurencji, lecz także dzieli się swoją negatywną opinią z wieloma znajomymi. Niski poziom satysfakcji może wynikać z różnych kwestii. Najczęściej jest to niezadowolenie z obsługi oraz niskiej jakości produktów lub usług. W najgorszym położeniu znajdujesz się wtedy, gdy nie masz pojęcia o takich uchybieniach. Klienci sami nie zgłaszają zażaleń, tylko odchodzą do konkurencji. Ty myślisz, że wszystko działa dokładnie tak, jak należy. W rzeczywistości jednak jesteś na prostej drodze do biznesowej katastrofy.

Jeżeli zdecydujesz się zatem na badanie satysfakcji klientów, wtedy zdołasz uniknąć przedstawionych wyżej konsekwencji. W porę uzyskasz cenne informacje na temat tych obszarów które wymagają zmiany i są istotne z punktu widzenia klientów. Firmy badawcze realizujące tego typu badania opinii zwykle posługują się techniką ankietową. Wnioski z danych wyciągają na podstawie analizy SERVQUAL, pozwalającej określić współczynnik zadowolenia.

Nowoczesne sposoby badania opinii klienta

Papierowe ankiety to nie zawsze najlepsza technika w celu pozyskania informacji od klientów. Współcześnie znacznie lepszym rozwiązaniem jest bez wątpienia ilościowa ankietyzacja online. W tym celu wykorzystywane jest nowoczesne oprogramowanie do badań. Obecnie jednym z najlepszych narzędzi tego typu na rynku jest program SurvGo. Aplikacja ta umożliwia przeprowadzanie pomiarów w rekordowo krótkim czasie – graficzny raport z wynikami otrzymasz w ciągu nawet 48 godzin. Będziesz mógł w dowolnym czasie przeglądać bieżące wyniki badań, a także wprowadzać zmiany w treści pytań i odpowiedzi kwestionariuszowych. Uczestnicy badania satysfakcji klientów będą mogli wypełniać ankiety nie tylko na swoich komputerach, lecz także na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu możesz być pewien wysokiej frekwencji.

Podsumowanie

Nie pozwól zatem na to, aby Twoi klienci odchodzili do konkurencji. Zdecyduj się na badanie poziomu ich satysfakcji za pomocą metody ilościowej ankietyzacji. Sukces Twojej firmy jest niemalże na wyciągnięcie ręki. Sięgnij więc po więcej. Na podstawie wniosków i rekomendacji z badaniach zdołasz zaplanować odpowiednie zmiany w celu poprawy zadowolenia swoich klientów.